onsdag 18 augusti 2010

Dagisvagn fixad!

På dagis sover barnen ute i sina vagnar, och nu har vi fixat en dagisvagn. Vi vill inte lämna Melvins sprillans nya Emmaljunga Scooter där, man vet inte hur rädda de är om grejjerna. Och jag är petig med sånt... Och sen har vi inte gångavstånd till dagis, så vi måste släpa vagn i bilen varje dag. Och i lillbilen får den inte ens plats.... Iaf så jag åkte och köpte en begagnad vagn idag. En Brio Nova-06. Tjejen hade sänkt annonsen idag från 1500:- till 1000:- så jag slog till direkt! Den ser ut som ny!!! Två fina åkpåsar följde med så nu har vi en både till dagis å en hemma. Plus regnskydd och myggnät. Kanske kan vi få igen en slant för den när Melvin slutat sova middag sen.

Mobilbild

Den kommer bli kanonbra! Bara Melvin accepterar att sova i vagn...
Han vill ju helst sova middag i sängen bredvid mig ;o)
Men men, de brukar ju lära sig på dagis iaf, i morgon blir det premiärsovning där.


Ang. färg på kakelfogen så är jag helt inne på vit!
Jag köpte vit fog samtidigt som jag köpte kaklet, men sen har vi fått lite "tips" om svart fog... Men näääää, det känns inte rätt... Inte jag på nå vis... Bara att få maken och barnen å begripa det oxå, men det ordnar sig nog ;o)

Ha det bäst!

4 kommentarer:

  1. Lucce hade sin egen vagn ca 1 år! bara 3 till som hade egen vagn, sedan ville han gärna dela vagn med kompisarna på dagis."tvillingvagnarna" MYYS! Skönt för Melvin med sitt"eget" när sömnen slår in!!! EB

    SvaraRadera
  2. Grattis til en finfin vogn! Håper Melvin's premiersovning lykkes. Holder tummena;);)
    "Motstandene" mot vit fog, gir seg nok, når de ser
    hvor snyggt det blir;o)
    Lykke til!

    Klem

    SvaraRadera
  3. Grattis till vagn-fyndet! Vi har också en Brio nova som extravagn som vi köpte för en 1000-lapp på Blocket. Även den i jättebra skick. :-)

    kram Linda

    SvaraRadera
  4. M. hade en Nova, vi var supernöjda med den, så som sovvagn kommer den ju att bli toppen! =)

    KRAM till er! :)

    SvaraRadera