söndag 15 augusti 2010

Snart slut...

Nu är sommarlovet snart slut...
I morgon börjar Ida 2:an på gymnasiet och Melvin ska inskolas på dagis! Min lilla plupp! Jag, Ella & Minna är lediga en vecka till, sen kör allvaret igång för oss oxå. Och maken börjar jobba 1/9 - men han får ju jobba hemma så länge, köket måste bli klart ;o)

Idag har vi ju premiärkört diskmaskinen - såååå skönt att slippa diska i duschen! Och bara en sån sak som att ha rinnande vatten i köket igen - WOW säger jag bara! Visst kan jag leva primitivt, men i längden blir det lite smådrygt... Speciellt nu när alla ungarna är hemma och även deras kompisar, det blir en hel del disk...

Även nya kylen/frysen är på plats och spisen. I morgon ska vi försöka få dit sista skåpen längs väggen och på med luckor och bänkskivorna, och på tisdag kommer svärfar hit och kaklar väggen. Efter det tror jag det blir uppsättning av fläkten, golvläggning och så skafferibygge. Sen är det allt småpill, lister, el, lite målning osv som ska göras - ja listan kan nog göras lång. Men en sak är säker, det blir sååååå bra!!! Bort med all fulfuru och in med nytt å fräscht :o)


Min lilla plupp som ska börja på dagis....



2 kommentarer:

  1. Det går fremover med kjøkkenet. Tenker dere er så happy for renoveringen ;);)
    Fineste, goeste Melvin ;)
    Herlig leende!
    Klem

    SvaraRadera
  2. Va ni är duktiga,måste komma ut och titta är så nyfiken,sen ska jag ta med lite kläder och overallen som Melvin ska ha. kram

    matilda

    SvaraRadera