onsdag 15 september 2010

Onsdag mitt i veckan...

Då har halva veckan gått och vi börjar närma oss helgen igen :o)
Fast jag jobbar på lördag, och maken jobbar extra på söndag i.o.m. valet, trist....

Idag jobbade jag förmiddag för första gången på eeeeevigheter! Har ju bara jobbat eftermiddagar hela våren när maken och jag var lediga halva dagar var. Sååå skönt att jobba fm! När man kom hem var lixom halva dagen kvar. Värre är det när man jobbar eftermiddag och man bara går å slöar till det är dax att åka... Nu jobbar jag tre fm och två em/vecka, perfekt! Hämtade Melvin på dagis och vi åkte hem och var ute i solen, skönt! Melvin snickrade med morfar å fikade, vi städade hönshuset och grejade lite. Hoppas vi kan få såna här fina dagar resten av hösten istället för regn och rusk... *håller tummarna*


Åsså lite tråkigheter... Igår blev en familj i byn av med sin hund :o(
På bara nån minut smet han och sprang upp på järnvägen och blev påkörd av tåget.
Han dog direkt. Så fruktansvärt tragiskt... *tänker på er*
Järnvägen är bra otäck....


En trött kille kollar på Bollibompa

Nu ska jag nog ta å knapra lite panodil mot min skallebank, fryser gör jag oxå!
Jag tar nog och kryper ner under täcket i go'värmen bredvid en sovandes Melvin och kollar lite webb-tv *mysigt*

Ha det bäst!
/Camilla

2 kommentarer:

  1. Men, ååh, Melvin er så kramgo, jeg kramar han nu... Godt for deg, du jobbar formiddag! Krya på deg, mamma ;)

    SvaraRadera
  2. Han ser då så fundersam ut,
    undrar vad han tänker?
    Vems hund va det, usch.
    KRAMISAR
    MOMMO

    SvaraRadera