fredag 29 oktober 2010

Snabba vändningar...

*Tjoff-tjoff* Så var det fredag igen :O)
Men helgen är fullbokad med aktiviteter ändå...
Jobbar i morgon lördag, ska rida på em, in i duschen och sen iväg på partaj!

På söndagen skulle Ella ha innebandymatch, men idag kom hon på att hon inte vill spela nåt mera.... Snabba vändningar, nyss var det skoj, men inte nu... Hon vill satsa på simningen säger hon, och kanske en sport till, typ karate eller pingis! *haha* Vilken unge! Men men, jag tänker inte tvinga iväg henne på nåt, hon får prova tills hon hittar nåt som passar. Simningen tycker hon om iaf, den där ungen kan ju ligga i vatten hur länge som helst :O)

Sen på söndagen kommer det hit en hamsterköpare, vi får hit två hundar vi ska passa i en vecka, kanske får vi fikabesök på eftermiddagen och på kvällen är det simning. Nånstans däremellan tänkte jag hinna ut på en tur med hästen oxå.... Plus allt som ska göras här hemma! Halva köket står kvar ute på altanen, grejer ska slängas ut på blocket, leksaker och utegrejer ska plockas undan, löven räfsas ihop, växthuset rivas ur, vinterbona åt hönsen, städa ur och flytta på husvagnen och en massa annat......
Ge mig en frivecka någon!!!

Idag har vi iallafall haft en trevlig kväll.
Jag har varit ute och ÖVNINGSKÖRT med Ida!!! Fatta att min lilloppa sitter bakom ratten och jag vid sidan!!! Helt galet! Men det gick iaf bra, snart kommer hon på dragläget och vi slipper rivstarter och motorstopp ;O)
Sen fick vi besök av Chiltons ägare, de kollade hur vi har det i stallet och pussade lite på lortgrisen. Sen åkte vi hem till oss och fikade kladkakemuffins och skrev köpekontrakt - så nu är han VÅR häst!!!

Melvin bakar

Jag har förresten uppdaterat mitt fotoprojekt med lite nya bilder  
här  >> 365 foton 2010 <<




4 kommentarer:

  1. Åh, hei lille godingen! Du stjeler mitt hjerte <3.

    Herlig med Chilton ;)

    Wow, hvilken vecka!!!!
    Håper helgen blir bra.

    Klem.

    SvaraRadera
  2. Vad bakade ni för gott? Min minsta har älskat att baka sedan han var liten. Och när han får bestämma är det alltid samma sak: kladdiga chokladmuffins! Hihi... Han har gjort det så många gånger att han kan receptet utantill.

    Min dotter har varit likadan när det gäller fritidssysslor. Dans, cirkus, tennis, fotboll... Nu gör hon ingenting, vilket är synd, men samtidigt kan man ju inte göra mer än föreslå. Mna vill ju inte tvinga!

    Ha en trevlig helg! Fullt upp hos er låter det som! Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt med helg. Det är den som gör att jag överlever och orkar LITE till. Kraaam.

    SvaraRadera
  4. Jag tror Melvin äter mer än
    han bakar, det är ju såååå gott.
    KRAMIS
    MOMMO

    SvaraRadera