torsdag 18 november 2010

Mollusker...

Melvin har massor med mollusker under ena armen, och på sidan av kroppen.
Och de har bara blivit fler å fler... Har frågat på BVC och de har inga tips,
mer än att man ska klämma ett par stycken, så att kroppens immunförsvar höjs,
och på så sätt slår ut de andra. Men det gör ju ont!
De ska helt enkelt läka ut av sig själva, men kan vara kvar i 1-2 år...
Och de ser ju inte så trevliga ut...

http://www.hooks.se/Assets/ProductImages/Small/053020/053020_01.jpg

Såg iaf ett tips på nätet om Fyra Ess Hundsalva,
och nu har vi smort morgon och kväll i en vecka,
och *peppar-peppar* så tycker jag att det ser liiiite bättre ut!
Hoppas verkligen det fungerar!






Ett annat tips var att smörja med Molkosan,
vi provade det ett tag, men det svider...

Har du något annat tips på hur man får bort mollusker?
Det tas tacksamt emot!


EDIT:
Har googlat lite och hittat en del tips, många fanns HÄR!


http://elmida.se/camilla.jpg

5 kommentarer:

  1. Zinkpasta?!! om det finns att köpa längre jag hade längder av mollusker som barn och mamma smorde mig med just det.

    SvaraRadera
  2. Jag har hittat mirakelmedicinen för fot- och handvårtor men tyvärr inte för mollusker. Tror det var Emma som hade det som liten men att de fick försvinna av sig själv vilket ju tog sin tid. Hoppas du får tips så de försvinner.

    //Eva

    SvaraRadera
  3. Hej

    Jossan hade massvis av mollusker när hon var i M ålder...men jag minns inte hur vi fick bort dem ...teflonminne :)
    Jag tror att vi tryckte på ett par, men som sagt försvann gjorde de iallafall efter ett tag!
    Hoppas salvan hjälper, kram

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Min stora son har problem med molusker bakom ena örat och har haft i flera år. Inte så roligt nu när han börjar komma upp i ålder heller...

    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul att du deltog i min tävling! Vann du den personliga almanackan från tryckdig.se? Kika in här och titta:
    http://junitjejen.se/grattis-5/
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera