torsdag 2 december 2010

Kommer ni ihåg...?

Årets julklapp!
Det här med årets julklapp... Blir lite less på hysterin...
I år är det tydligen en surfplatta, HUR många behöver en sån eg?
Cool? Ja den är supercool, men nödvändig...? Inte så värst..
Hade man pengar i överflöd skulle ungarna absolut kunna få en varsin surfplatta, men nu är det inte så.
Själv klarar jag mig gott och väl, jag har min kära MacBook.

Det är väl så med alla "Årets Julklapp" - bara rätt så onödiga prylar :O)
Tycker det kunde vara kläder, skor, mat - ja allt man verkligen behöver!
Julklappen kunde väl vara att ha julrean INNAN jul :O)


Från Wikipedia

Årets julklapp utses i Sverige varje år sedan 1988 av Handelns utredningsinstitut

och är en aktuell produkt som tros kunna sälja bra och även anses tidstypisk.
Något eller några av följande kriterier måste uppfyllas.
  • Årets julklapp skall representera samtiden.
  • Det skall vara en nyhet eller ha ett nyväckt intresse för det snart gångna året.
  • Produkten skall svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter

  Årets julklapp genom åren

http://elmida.se/camilla.jpg

1 kommentar:

  1. Men hallå 2003...MÖSSA? oooooo jag önskar mig VERKLIGEN en mössa!!!

    ;P

    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera